Eukonkannon MM-kisat

Eukonkannon MM-kisat 6.-7.7.2018 Sonkajärvellä

Tiedote: Ilmoittautumiset vuoden 2018 kisoihin ovat alkaneet!

22.1.2018

SONKAJÄRVEN  EUKONKANNON 23. MM -kisat

6.-7.7. 2018  Sonkajärvi

Sonkajärven 23. Eukonkannon MM – kisajärjestäjät ovat avanneet ilmoittumiset Sonkajärven tapahtumaan. Ensimmäiset karsintakisat on pidetty jo USA:ssa ja varmasti kevätkauden aikana kisoja käydään muuallakin.

Eukonkannon MM –kisa saavutti viime vuonna suuren osallistujamäärän eri maista. Kaikkiaan Savon sykkeessä oli kantajia ja kannettavia tullut 15 eri maasta.

Eukonkannon toimitusjohtaja Eero Pitkäsen mukaan kisaan on ilmoittautuminen avattu ja verkkosivulta löytyy lisätietoa. Viime vuoden kansainvälinen kisainnostus on lisännyt myös kansainvälistä kiinnostusta entisestään. Ohjelmatarjonta tulee osin uudistumaan.

– Uutena tulee olemaan ns. Eukonkanto Wife Carrying Party. Molempina kisapäivän iltana Eukonkanto Party kokoaa esiintyjät ja yleisön yhteen markkina-alueelle. Ohjelmaa ja menoa riittää siis pitkin päivää, lupaavat Pitkänen ja partyistä vastaava Jouko Palorinne.

Eukonkannon maailmanmestari oli viime vuonna Taisto Miettinen parinaan Kristiina Haapanen. He palasivat kolmen vuoden tauon jälkeen voittotielle. Pari kiskaisi loistavassa kesäsäässä pidetyssä kisassa reilun kahden sekunnin voittoon ennen yhtä kisan kovimpana haastajana pidettyä yhdysvaltalaisparia Mischa Freystaetter& Rie Takano. Kolmanneksi nousi loistavalla loppuvedolla monet kerrat kisat kolunnut Ilpo Haalisto, joka kantoi Jenni Piippoa.

Joukkuekilpailun nopein oli sonkajärveläinen Team Serti.  Voitonavaimina oli kovan juoksuvoiman lisäksi taidokas vichypullon tyhjentäminen. Jaana Haavikkoa kantoivat  Joni Juntunen, Timo Pudas ja Toni Hynynen. Sprintin voiton vei svetsiläispari Philipp Spiess & Kim Stella Müller ennen monivuotista eukonkantokävijää Ipo Haalistoa ja Jenni Piippoa.

YHTEYDET:

Eukonkantotoimisto; Eero Pitkänen, kulttuuritoimisto 040-7766263, Email:eukonkanto(at)sonkajarvi.fi

Facebook: Wife Carrying World Championships. Toimisto Puh. +358(0)40 675 0027 Markkinatoimikunnan pj Kari Vornanen 0400-571029 /  kari.vornanen.paisua@gmail.com

Uusitut sivut: www.eukonkanto.fi

Facebook: Wife Carrying World Championships